05. 03.2013

Aş putea vorbi câteva zile despre problemele pe care le-am întâmpinat cu T., situaţiile dificile prin care am trecut, fixaţiile, ţipetele care ne trezeau noaptea, fricile absurde şi de neînţeles pentru noi. Dar toată munca noastră ca părinţi, a terapeuţilor şi mai ales a lui T., a meritat cu vârf şi îndesat.

Acum este în clasa a III-a şi ne mândrim să spunem tuturor că  a luat 99 de puncte la concursul naţional de limba română şi 95 de puncte la matematică. Sunt adesea întrebată dacă baieţelul meu e 100 % vindecat. Nu ştiu dacă sunt părinţi care îşi doresc sau speră  să nu mai fie autist copilul lor. Eu nu mi-am dorit asta, ci mi-am dorit ca băiatul meu autist să se poată integra şi dezvolta în comunitatea „normală”, să poată face faţă cerinţelor de la şcoală, să nu fie privit ca un ciudat, să fie fericit.

Când sunt copii mici, societatea se străduieşte să îi încadreze în nişte tipare, să se dezvolte conform unor etape stabilite de specialişti, să gândească toţi cam la fel, fără abateri prea mari. Când cresc, nu mai sunt apreciaţi cei mediocrii, cei care sunt „normali”, ci sunt căutaţi pentru joburile cele mai bune oamenii excepţionali, cei diferiţi, cei care gândesc altfel sau care au nişte capacităţi deosebite. Tocmai calităţile pe care le aduce autismul în caracterul lui T. sunt cele care îl ajută să iasă în evidenţă la şcoală. De exemplu, toţi colegii au ştiut să povestească „Harap – Alb”, dar numai T. a ştiut totul despre Ion Creangă. Nu încetează să mă uimească zi de zi: este un băieţel grozav, genial, sensibil şi atent la nevoile celor din jur. Mereu curios, este mare fan Wikipedia şi caută informaţii despre toate personalităţile despre care aude la şcoală, acasă sau la televizor. Îşi petrece timpul liber dansând, făcând pe profesorul cu surioara lui şi jucându-se la XBox.

Ieri a fost aplaudat de întreaga clasă pentru că a făcut cea mai bună compunere cu titlul „Broscuţa cea fricoasă”. Îl aplaud şi eu şi recunosc că tot ceea ce n-am îndrăznit nici să visez când am primit diagnosticul, a devenit realitate. Sunt mândră de el şi le doresc tuturor părinţilor aflaţi la început de drum răbdare, perseverenţă şi curaj.

 

19.11.2014

Anul acesta T. are cursurile după-amiaza şi am avut puţine emoţii la începutul anului şcolar. Nu ştiam dacă se va descurca singur, noi toţi fiind plecaţi dimineaţa. Sunt mândră şi fericită să vă spun că nu am întâmpinat nicio problemă. Se trezeşte singur, mănâncă, îşi face temele care îi rămân de cu seara, se spală, se îmbracă, îşi face ghiozdanul şi pleacă singur la şcoală. Am încredere că se pregăteşte aşa cum trebuie şi că nu uită să încuie uşa. Se menţine în continuare în fruntea clasei, deci nu se vede că nu sunt lângă el când îşi face temele.

 

11.06.2015

Bună, Monica!

Se apropie sfârşitul clasei a V-a şi vrem din nou să îţi mulţumim pentru tot ce ai făcut, pentru că ai fost alături de noi oricând am avut nevoie  şi pentru că ştim că eşti mereu acolo pentru noi!

T. termină clasa a V-a cu 10 pe linie şi este foarte mândru şi fericit. A luat bursa de performanţă şi a obţinut rezultate foarte bune la concursuri! Dar poate cel mai important este că se simte mai încrezător în forţele lui, mai sigur pe el. A dorit să meargă singur în excursie cu clasa şi nu neg că am avut mari emoţii pentru că a fost o excursie de 3 zile şi nu a fost plecat de lângă noi atât de mult timp niciodată. S-a descurcat foarte bine, s-a distrat cu colegii, a fost la petrecere în camera fetelor, a făcut duş, a avut grijă de bagaje, ce să mai…a fost de nota 10. Îţi aminteşti cum îl învăţam noţiunea de bagaj şi cum să aleagă ce să îşi pună în bagaj în funcţie de destinaţie? Toate acele noţiuni le-a pus în practică şi şi-a făcut singur bagajul înainte de plecare.

Te pupăm şi te îmbrăţişăm cu drag!

 

27.06.2016

S-a încheiat un nou an şcolar si T. a încheiat clasa a VI-a cu nota 10. Suntem foarte mândri si fericiti si am vrut să împărţim bucuria şi cu tine.

Îţi mulţumim pentru tot şi iţi dorim cât mai multe succese şi familii fericite!

Te îmbrăţişez cu drag şi dor!

 

30.09.2016

A început un nou an şcolar şi T. este în clasa a VII-a. A crescut frumos, de la băiatul stângaci şi nesigur, la cel care adoră să danseze şi să joace tenis. Este incredibilă evoluţia lui şi suntem foarte mândri de el. Are rezultate minunate la şcoală şi este un copil fericit.
T. a aflat curând despre diagnosticul primit în urmă cu 11 ani. Am avut mari emoţii în legătură cu această discuţie, dar a înţeles că, deşi a avut multe situaţii dificile de depăşit, a primit şi multe calităţi extraordinare care îl fac unic: memorie excelentă, sinceritate, ambiţie şi multă dăruire. Surioara lui mai mică i-a mărturisit că mereu l-a invidiat pentru capacitatea lui de a reţine cifrele. Ştie că e prea sensibil şi că doreşte mereu să fie primul în toate, că nu e primul ales în echipă la sport​, dar munceşte şi îşi depăşeşte problemele care pot fi depăşite.
Mulţumim Monicăi​ Mănăstireanu​ pentru tot sprijinul! Eşti minunată şi apreciez că şi după atâţia ani vorbim şi ne sfătuim în toate situaţiile care apar!

 

10.07.2018

Tudor a terminat clasa a opta, cu media 9,82. Am stat cu sufletul la gură tot anul, nu pentru că nu ar fi fost pregătit pentru examenul de capacitate, ci pentru că fiind un copil perfecționist îmi era teamă să nu sufere în caz că lua o notă mai mică decât 10. A luat 9,25 și spre surprinderea mea nu a fost afectat. Copilul meu s-a maturizat. A învățat că este în regulă să greșești și că este important să înveți din greșeli și să mergi mai departe. Și-a ales singur la ce liceu vrea să meargă și și-a motivat alegerea făcând studii și statistici privind rezultatele elevilor de la cele mai bune licee la bacalaureat și la olimpiadele de profil real.
N-aș vrea să vă vorbesc doar despre succesul lui la școală, doar că emoțiile au fost mari și uitându-mă în urmă la momentele în care îmi doream doar să îl aud spunându-mi MAMA, nu pot să nu exclam entuziasmată: TUDOR E LA LICEU!!!!!
Ne pregătim de o binemeritată vacanță și Tudor e foarte fericit. Mi-a spus astăzi că acum începe prima lui vacanță fără teme. Și-a făcut  bagajul pentru la mare, asteaptă cu nerăbdare ziua lui, care va fi în august, se va reapuca de tenis, pentru că a cam neglijat sportul anul acesta, așa că avem planuri mari.
Pentru toți părinții care sunt la început de drum, CURAJ și încredere, că se poate!
Mii de mulțumiri Monicăi Mănăstireanu și întregii echipe! Fără voi nu am fi reușit! Vă îmbrățișăm cu drag și dor și vă dorim multe minunate rezultate cu toți îngerașii cu care lucrați! Vă iubim!

 

Mesaje trimise de T.  către Monica Mănăstireanu:

22.03.2013

Am o veste bună. Am participat la o olimpiadă la română unde am obţinut 91p, împreună cu o colegă care a obţinut cu 4p mai mult decât mine. Vom fi calificaţi la Olimpiadă la Limba Română judeţeană.

Semnat T. 

 

4.05.2013

La Olimpiada judeţeană la Română am primit 72,5 puncte, iar la concursul Micul Creştin am câştigat 95p cu premiul 2. Nimeni n-a luat la Micul Creştin premiul 3. Mulţumesc!  T.

 

20.05.2013

La concursul de matematică am luat 100 de puncte şi am câştigat medalia de aur, pe care o s-o primesc luna viitoare. T.

 

10.06.2013

Am primit medalia de aur de la concursul de matematică. T.

 

14.03.2014

La olimpiada de matematică, am fost primul din şcoală cu 90 de puncte. Am fost singurul din şcoală care am rezolvat corect ultima problemă.  T.

 

3.10.2014

Primele rezultate din anul ăsta: română: 8,60, mate: 10 şi la geografie: 9,80. T.